Pozycjonowanie w Google

Logo Google

Proces pozycjonowania strony w Google - jak wyglądają poszczególne etapy?

Warto mieć świadomość, że pozycjonowanie strony internetowej nie jest działaniem jednorazowym. To długotrwały proces, od którego zależy, czy można będzie utrzymywać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Właściciele domen, którzy chcą być widoczni w Internecie muszą zadbać o stabilną pozycję w TOP 10. Dzięki temu zapewnią ruch na stronie oraz uzyskają stabilną pozycję w branży. Warto więc zapoznać się z poszczególnymi etapami pozycjonowania.

Najważniejsze etapy pozycjonowania

W pozycjonowaniu strony internetowej liczy się dopasowanie do indywidualnych potrzeb właściciela witryny, opierających się głównie na tym, o jakiego rodzaju stronę chodzi. Inne będą wymagania SEO dla sklepów internetowych, a jeszcze inne dla portali informacyjnych. W związku z tym, należy przygotować szczegółową strategię, odnoszącą się do takich elementów jak: branża, działania konkurencji i oczekiwania osoby zarządzającej witryną. I chociaż każdy proces pozycjonowania wygląda inaczej to właśnie na podstawie tych elementów można wyróżnić ogólne i zarazem najważniejsze etapy pozycjonowania. Poniżej spis wymaganych dla pozycjonowania elementów.
  • Ustalenie celu pozycjonowania, ważnego z uwagi na kryteria biznesowe oraz marketingowe. Najczęściej wymieniane priorytety to: zwiększenie ruchu na stronie, zwiększenie wyników sprzedażowych, a także poprawa widoczności witryny w wyszukiwarkach.
  • Analiza aktualnej sytuacji witryny, czyli audyt badający, gdzie strona jest widoczna, jaką ma pozycję i na jakie frazy jest wypozycjonowana dotychczas. Na tej podstawie ustala się dalsze kroki, takie jak: wyznaczenie nowych fraz, czy optymalizacja treści.
  • Przygotowanie strategii związanej z działaniami marketingowymi, a więc ustalenie, jakie narzędzia marketingowe będą wykorzystywane przy promocji witryny w Internecie. To moment, w którym wybiera się, czy strategia ma być oparta na jednym z elementów, czy na kilku do jakich zaliczane są: content marketing, reklamy w Google, marketing szeptany lub wykorzystanie portali społecznościowych.
  • Wdrożenie działań związanych z pozycjonowaniem wśród których najważniejsze to: optymalizacja strony, stworzenie wartościowej treści, baza wartościowych linków, promocja w innych kanałach. Optymalizacja strony dotyczy jej treści i kodu, obejmuje frazy kluczowe wraz z ich naturalnym rozmieszczeniem, grafikę, przyjazną dla robotów wyszukiwarek budowę witryny. Wartościowa treść to wysokiej jakości content, ważny na równi dla internautów oraz na wyszukiwarki. Link building powinien opierać się na wartościowych i naturalnych odnośnikach do zaufanych stron. Natomiast promocja w innych częściach Internetu obejmuje szerokie kampanie Google AdWords, działania na blogach i forach tematycznych oraz aktywność na portalach społecznościowych. Projekty te powinny być dopasowane do profilu firmy i jej strategii, Muszą cechować się wartością, która zbuduje stabilny wizerunek firmy wśród potencjalnych oraz dotychczasowych odbiorców.
  • Monitorowanie wyników to stała analiza rezultatów, jakie przynoszą wdrożone działania. Dzięki temu można wprowadzać kolejne elementy do kampanii SEO lub korygować już istniejące.
Etapy te zalicza się w pozycjonowaniu stron internetowych do uniwersalnych. Na ich podstawie można wyznaczać bardziej szczegółowe rozwiązania.

Pozycjonowanie jako złożony proces

Pozycjonowanie stron www jest procesem złożonym, przynoszącym wymierne korzyści. Cykliczne wdrażanie opracowywanych systematycznie strategii pozwala na to, by móc skutecznie wypromować swoją witrynę w sieci. Warto podkreślić, że profesjonalne pozycjonowanie powinno opierać się na założeniu, że tak jak rozwija się konkretny biznes - tak też powinien być poszerzany zakres działań SEO. Warto wobec tego skorzystać z tej usługi, decydując się na bezpłatną wycenę.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]