Ile kosztuje pozycjonowanie

Ile kosztuje pozycjonowanie i co wpływa na jego cenę?


Pozycjonowanie strony internetowej jest aktualnie jedną z ważniejszych metod na wypromowanie biznesu w sieci. Nie jest wobec tego dziwne, że wielu przedsiębiorców szuka odpowiedzi na pytanie: "ile kosztuje pozycjonowanie?". Oferty są różne, obejmują ceny od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych netto miesięcznie. Umowy z firmą pozycjonerską mogą być podpisywane od miesiąca do paru lat. Warto wobec tego mieć świadomość, skąd biorą się takie rozbieżności i od czego uzależniona jest cena pozycjonowania.

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony internetowej to proces długotrwały i czasochłonny. Dlatego uzależniony jest od wielu czynników, bezpośrednio związanych również z ceną za konkretne świadczenia. Tak naprawdę, nie da się ustalić jednolitego cennika dla usług pozycjonerskich. Natomiast, można wskazać na pewne elementy, które wpływają na ostateczny kosztorys. Są to:
  • słowa kluczowe
  • konkurencyjność słów kluczowych
  • ilość fraz kluczowych
  • założony cel
  • konkurencyjność branży
  • zakres oferty
  • budowa strony www
  • przewidywana strategia marketingowa
  • przewidywany budżet
  • czas, w jakim właściciel witryny chce osiągnąć cele w pozycjonowaniu strony.
Oczywiście, nie można też zapominać o wiedzy pozycjonera, a także o profesjonalnym doradztwie.

Za co płacisz pozycjonując stronę?

Pozycjonowanie strony internetowej ma wysoki czynnik konwersji, który jest nie do porównania z innymi formami promocji. Dlatego też domaga się wielu inwestycji takich jak:
  • analiza i kompleksowa optymalizacja treści
  • dopasowanie nagłówków, meta tagów title oraz description
  • optymalizacja struktury linków serwisu oraz poszczególnych elementów kodu źródłowego
  • czynności związane z zakresem poprawnego dostępu robotów wyszukiwarek do strony
  • konfiguracja poszczególnych narzędzi Google
  • działania powiązane z profilem linkowym domeny, a więc z link buildingiem.
Im bardziej kompleksowa oferta, tym lepszych efektów w pozycjonowaniu można się spodziewać. Oznacza to też, że cena będzie wyższa.

Modele rozliczeń pozycjonowania

Najpopularniejsze modele rozliczeń dotyczące pozycjonowania stron internetowych odnoszą się do trzech wariantów:
  • ryczałtu, czyli abonamentu miesięcznego
  • stawki za godzinę pracy specjalisty
  • wynagrodzenia za efekt, czyli uwzględnienia wzrostu stawki uzależnionego od otrzymywanych efektów pozycjonerskich.
Pierwszy model, czyli abonament miesięczny jest najbardziej popularnym modelem rozliczeń, gwarantującym regularną pracę nad domeną.  W tym przypadku cennik jest uzależniony od branży oraz od konkurencyjności. W pakiecie modelu ryczałtowego zazwyczaj otrzymuje się: audyt wraz z zaleceniami co do prowadzenia strony, dobór odpowiednich fraz, pozycjonowanie szerokie, działania z zakresu content marketingu i monitoring pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce. Podobnych usług można spodziewać się przy pozostałych modelach rozliczeń. Dodatkowo, uwzględniane są czynniki stricte dopasowane do działalności, na przykład udział w Google Maps lub Google Images.

Od czego zależą koszty pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron www obejmuje działania dotyczące dwóch grup. Pierwsza to on - page, czyli działania związane stricte z optymalizacją strony www, a druga to off - page, czyli wszystkie działania poza stroną jak na przykład wizytówki w Google, czy link building. Ostateczna cena pozycjonowania zależy od kilku czynników. Do głównych zaliczają się: konkretne działania z zakresu SEO, strategia i zasięg pozycjonowania, branża w obrębie której pozycjonowanie jest wykonywane, a także czas współpracy z agencją. Podkreślić należy, że każdorazowo koszty pozycjonowania powinny być ustalane indywidualnie, na linii klient - firma pozycjonerska.  

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]