Pozycjonowanie w Google Maps

Mapy Google

Pozycjonowanie na mapach, czyli w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps to działania mające na celu widoczność witryny w mapach Google. Wizytówki w mapach Google pojawiają się na bazie trafnie dobranych fraz lokalnych, a więc takich przy jakich znajduje się nazwa konkretnego miasta. Pozycjonowanie w mapach stało się ważną częścią promowania stron www. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, łącząc się z siecią w poszukiwaniu ważnych informacji. Często są to informacje o konkretnych firmach lub o usługach jakie te firmy świadczą. Internauta sprawdza zazwyczaj te informacje w Google. Nie musi tracić czasu na wchodzenie na stronę, czy jej poszczególne podstrony, takie jak kontakt. Dlatego zatroszczenie się o pozycję w Google Maps jest ważnym elementem wizerunkowym każdej firmy.




Czym jest Google Maps?

Mapy Google pozwalają na przeglądanie map, również w formie zdjęć lotniczych. Tę podstawową funkcjonalność poszerzono o możliwość dołączania wizytówek firm lub instytucji do rozrysowanych ulic. Wizytówka w Google Maps może zawierać nie tylko dane firmy, ale i odnośnik do jej strony internetowej, czy opinie internautów. Dodatkowo, można w nich wyszukiwać nie tylko adresy, ale i słowa kluczowe. Frazy regionalne coraz bardziej zyskują na znaczeniu, dlatego warto zadbać o to, by zaistnieć w Google Maps, zwłaszcza gdy w naszej branży panuje spora konkurencyjność.

Dlaczego warto pozycjonować firmę w Mapach Google?

O wizytówkę w Google Maps powinny zatroszczyć się wszystkie firmy, które posiadają swoją stacjonarną siedzibę. Są branże, w których ma to szczególne znaczenie, na przykład branża hotelarska, czy gastronomiczna. Warto zamieścić o sobie informacje zarówno dla mieszkańców danego obszaru, jak i dla osób przyjezdnych, które będą wyszukiwały konkretnych punktów. Poznanie lokalizacji jest ważne, zwłaszcza, że można skorzystać z opcji "Wyznacz trasę". Pozycjonowanie w mapach gwarantuje łatwość dotarcia do tak zwanych danych dostępowych. Potencjalny klient otrzymuje informacje o lokalizacji, możliwościach dojazdu, godzinach otwarcia, a także numer telefonu. W tej chwili wystarczy kliknąć odpowiednią opcję na smartfonie, aby od razu się połączyć. To jest również bardzo wygodne. Dodatkowo, dzięki zaistnieniu w mapach Google można zwiększyć ruch na stronie oraz zbudować zaufanie wśród odbiorców. Zalety zaistnienia w Google Maps są następujące:
  • budowanie zaufania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami
  • wzrost widoczności firmy w sieci
  • zwiększenie sprzedaży
  • zapoznawanie się z opinią klientów o firmie oraz o oferowanych produktach i usługach
  • możliwość interakcji z klientami
  • możliwość analizy skuteczności działań przy użyciu statystyk
  • wykazanie indywidualnego podejścia do klientów.

Jak działa pozycjonowanie Google Maps?

W celu wyświetlenia się na mapach Google należy poinformować wyszukiwarkę o tym, że istniejemy, czyli prowadzimy działalność pod wskazanym adresem. Dlatego, pozycjonowanie w Google Maps należy rozpocząć od założenia profilu firmowego w Google. Po weryfikacji istniejemy jako użytkownik Google, mając dostęp do wielu funkcjonalności. Wtedy też dodajemy działalność do usługi "Google Moja Firma", tworząc szczegółową wizytówkę firmy. Poza danymi kontaktowymi należy też wpisać frazę branżową. To pomoże zaistnieć również w wynikach wyszukiwania. Wpisanie podstawowych danych do wizytówki to nie wszystko, ponieważ warto dodać ciekawe opisy, czy godziny otwarcia firmy lub sklepu. Warto też zadbać o dodanie elementów graficznych, takich jak logo, czy zdjęcia firmowe. Kolejnym krokiem jest weryfikacja wizytówki. Algorytmy Google odpowiedzialne za ustalenie pozycji w mapach biorą pod uwagę: trafność wizytówki w odniesieniu do zapytań użytkowników, odległość i rozpoznawalność firmy względem zapytań, a także jakość i optymalizację wizytówki.

Co ma wpływ na pozycjonowanie w mapach Google?

Tworząc wpis w Google Maps należy uzupełnić go w 100%. Chodzi o wypełnienie wszystkich dostępnych pól oraz dodatkowych elementów, które mogą interesować użytkowników oraz wyróżnić wizytówkę konkretnej firmy na tle konkurencji. Wpływ na pozycjonowanie w mapach Google mają:
  • dopasowanie firmy do odpowiedniej kategorii głównej
  • dopasowanie firmy do odpowiednich podkategorii
  • optymalizacja nazwy firmy w Google Maps
  • podanie aktualnych godzin pracy
  • udostępnienie dużej ilości zdjęć firmy, zarówno zewnątrz, jak i w środku
  • podanie numeru telefonu
  • link do wizytówki na stronie internetowej
  • unikalny adres URL wizytówki
  • opinie klientów
  • publikacja wpisów o firmie, na przykład na zasadzie: pytanie - odpowiedź
  • weryfikacja firmy w serwisie Google.

Pozycjonowanie firmy w Google Maps - warunek zaistnienia w branży

Pozycjonowanie firmy w Google Maps domaga się uwzględnienia zasad lokalnego SEO. Widoczność danego punktu pozwala zaistnieć na lokalnym rynku. Dlatego warto zainwestować czas w wystosowanie atrakcyjnej i kompletnej wizytówki, z jakiej będą mogli skorzystać potencjalni klienci. Zwłaszcza, że pomaga się to wyróżnić wśród konkurencji.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]