Pozycjonowanie lokalne

Grafika Mapa

Pozycjonowanie lokalne - bądź widoczny w regionie

Pozycjonowanie lokalne to proces promujący stronę internetową w wyszukiwarkach na podstawie słów kluczowych, powiązanych bezpośrednio z konkretną lokalizacją. Usługa pozycjonowania lokalnego skierowana jest wyłącznie dla firm prowadzących działalność na terenie miasta lub dzielnicy, a więc w najbliższej lokalizacji siedziby przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie lokalne jest mocno związane z pozycjonowaniem ogólnym, aczkolwiek warto zdawać sobie sprawę z pewnych różnic. Generalnie, chodzi o większą konkretyzację. Dlatego wymagane jest inne podejście w samych działaniach SEO. Promocja strony lub firmy w wyszukiwarkach nadal jest celem nadrzędnym, natomiast chodzi o skupienie się na doborze fraz pod określony region. To pozwala trafić do potencjalnych odbiorców lokalnych znacznie szybciej. Promowanie biznesu ukierunkowanego na rynek lokalny jest możliwe dzięki usłudze geolokalizacji Google. Właściciel strony musi być świadomy, że jeśli ktoś wpisuje frazę "dentysta Bytom" to chodzi mu konkretnie o dentystę w tym mieście. To zaś daje większe szanse, że osoba ta skorzysta z naszych usług.

Jak działa pozycjonowanie lokalne, czyli jak Google rozpoznaje lokalizację?

Od dawna Google rozpoznaje aktualną lokalizację swoich użytkowników, po to, by móc im dostarczać najbardziej dopasowane wyniki wyszukiwania. Można wręcz stwierdzić, że to standard do którego internauci, także korzystający z urządzeń mobilnych są już przyzwyczajeni. Geolokalizacja Google najczęściej dopasowana jest do nazwy miasta, aczkolwiek może też dotyczyć dzielnic większych miast. Google dzieli lokalizację na:
  • lokalizację fizyczną, czyli miejsce aktualnego pobytu internauty
  • lokalizację zainteresowania, czyli miejsca którymi internauta był lub jest nadal zainteresowany.
Do rozpoznania fizycznej lokalizacji wykorzystuje się adres IP urządzenia podłączonego do sieci Wi - Fi. Dodatkowo, można też wykorzystać: sygnał GPS, Bluetooth, czy transmisję danych wykorzystywaną przez maszty operatorów komórkowych. W przypadku lokalizacji zainteresowania Google posiłkuje się: wprowadzoną nazwą lokalizacji w zapytaniu, wcześniej wyszukiwaną lokalizacją, wcześniejszą lokalizacją fizyczną oraz obszarem wyszukiwania na mapach Google.

Dlaczego warto "być obecnym" pośród lokalnych fraz?

Pozycjonowanie na frazy lokalne pozwala zdobyć więcej klientów lokalnych. Jest to cel nadrzędny tego typu pozycjonowania. Dodatkowo, można też być rozpoznawalnym pośród użytkowników w swojej okolicy, co wzmacnia lokalny wizerunek firmy wśród konkurencji. Pozycjonowanie lokalne może okazać się również pomocne w tworzeniu strategii dla pozycjonowania ogólnego. Dotychczas przeprowadzone badania, dotyczące zachowań internautów wyszukujących lokalnych zapytań wskazują, że:
  • 78% użytkowników wyszukujących lokalnych usług w późniejszym czasie zdecydowało się na zakup
  • 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wyszukuje frazy powiązane z lokalnym położeniem
  • 56% badanych przyznaje, że w trakcie podróży szuka lokalnych usług.
Dane te wyraźnie pokazują, że faktycznie warto promować swoją działalność w geolokalizacji Google. Warto "zaistnieć", aby być zauważonym pośród usług konkurencyjnych.

O czym warto pamiętać wdrażając pozycjonowanie lokalne?

W przypadku pozycjonowania lokalnego nadal liczy się optymalizacja strony wraz z jej zakresem treściowym. W wynikach lokalnych liczą się natomiast też inne elementy, o jakich nie można zapominać. Poniżej lista kluczowych elementów.
  • Usługa Google Moja Firma pozwalająca na stworzenie wizytówki firmy i umieszczenie jej na mapach Google. Pozwala to internautom na sprawdzenie witryny firmy, ale też zapoznanie się z jej danymi kontaktowymi i zdjęciem siedziby
  • Pozytywne opinie o firmie prezentujące uśrednioną wartość ocen i liczbę pozostawionych opinii wpływających na widoczność wizytówki.
  • NAP czyli zgodność danych teleadresowych firmy w różnych miejscach w Internecie, głównie odwołująca się do spisów firm i stron katalogowych z branży.
  • Dane strukturalne zgodne ze Schema.org jakie są czytelne dla robotów sieciowych wyszukiwarek
  • Linki "z okolicy",a więc odnośniki o charakterze lokalnym takie jak oficjalny serwis miasta, strony z wiadomościami lokalnymi oraz regionalne media.

W jakich branżach sprawdza się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie regionalne sprawdza się przede wszystkim w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie to dobre rozwiązanie dla mechaników, fryzjerów, przedszkoli, restauracji, bibliotek, klubów nocnych i pubów. Sklepy, branża usług oraz firmy oferujące świadczenia z zakresu zdrowia i fitness również skorzystają, kiedy wdrożą pozycjonowanie lokalne. Natomiast, jeśli ktoś prowadzi sklep internetowy to nie jest mu potrzebny ten typ SEO, gdyż działa na terenie całego kraju. Dlatego należy zastanowić się nad zasadnością wprowadzania pozycjonowania lokalnego.

Promowanie lokalne w Google - warto "istnieć"

Pozycjonowanie lokalne jest specyficznym, ale wartym uwagi działaniem SEO, służącym promocji firmy na rynku lokalnym. Wymaga zaangażowania pozycjonerów oraz samych właścicieli firm, chociażby pod kątem zbierania pozytywnych informacji o firmie. Przedsiębiorcy działający lokalnie powinni wykorzystać ten sposób promocji marketingowej, aby dać się poznać potencjalnym klientom w swojej okolicy.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]