Pozycjonowanie sklepu

Grafika emotikona sklepu

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu to proces złożony i czasochłonny. Praca nad SEO sklepu www jest bardziej skomplikowana aniżeli w przypadku standardowej witryny. Domaga się uwzględnienia specyfiki produktów oferowanych przez sprzedającego oraz mnogości podstron. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga obserwacji trendów branżowych i zachowań konsumenckich. Nie da się zaprzeczyć, że rynek sprzedaży online dynamicznie się rozwija. Nawet przedsiębiorcy, którzy dotychczas działali offline decydują się na sprzedaż również w Internecie. Z tak dynamicznym rozwojem sklepów internetowych wiąże się wzrost konkurencji. O tym, że z roku na rok coraz więcej internautów decyduje się na zakupy online świadczą statystyki: aż 54% Polaków w 2017 roku zdecydowało się na zrobienie zakupów w sieci. Dlatego w branży e - commerce liczy się ruch generowany z wyników wyszukiwania. Przedsiębiorcy online muszą wybić się na tle konkurencji i stać widocznymi w wynikach wyszukiwarek. Wówczas ich marka będzie miała stabilną pozycję. Aktualnie, wysoka jakość produktów w sklepie www i jego intuicyjny projekt nie wystarczą. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest wręcz uważane za wiodącą metodę... reklamy sklepów online.!

Specyfika pozycjonowania sklepów internetowych

Z pewnością, kiedy ktoś chce się zajmować pozycjonowaniem sklepów internetowych to musi mieć szeroką wiedzę dotyczącą branży e - commerce. Głównie, w pozycjonowaniu sklepów www wybiera się strategię pozycjonowania szerokiego, zwanego też long tail. Ten typ pozycjonowania opiera się na wybraniu dużej liczby słów kluczowych i ich skutecznym pozycjonowaniu. Dzięki temu można dotrzeć do dwóch grup odbiorców: klientów, którzy chcą skorzystać z określonej usługi bądź kupić dany produkt, jak i do potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie są zdecydowani. Promocja sklepu internetowego pod kątem SEO domaga się precyzji oraz regularnej optymalizacji. Struktura sklepu posiadającego dużą liczbę podstron musi być nie tylko czytelna dla klientów, ale i dla algorytmów Google. Po doborze fraz kluczowych należy zadbać o content na platformie sklepu oraz aspekty techniczne. W przypadku SEO dla e - commerce ważne jest przykładanie uwagi do tytułów i opisów podstron w wynikach wyszukiwania, gdyż to odpowiada za ruch generowany na stronie.

Korzyści wynikające z pozycjonowania sklepów internetowych

Skorzystanie z usługi widoczności witryny w wynikach wyszukiwania umożliwia:
  • udoskonalenie sklepu internetowego pod wymogi wyszukiwarki internetowej
  • zajęcie wysokiej pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania
  • pozyskanie ruchu na stronie
  • wzrost konwersji
  • wzrost liczby klientów sklepu
  • generowanie większych przychodów ze sprzedaży
  • poprawę efektywności kanałów sprzedaży
  • rozpoznawalność marki w sieci
  • wzmocnienie pozycji w branży e - commerce.

Technologie i oprogramowanie do sklepów internetowych

Jednym z ważniejszych wyborów podczas tworzenia sklepu internetowego jest dobór właściwego oprogramowania. Można wybierać pośród platform bezpłatnych, jak i dedykowanych. Platformy sprzedażowe różnią się między sobą możliwościami, ceną oraz przeznaczeniem. Dlatego, należy bardzo dokładnie rozważyć, jaki system informatyczny dobrać w celu połączenia "witryny" sklepu z biznesowym zapleczem, wpływającym na pozycjonowanie. Większość sklepów decyduje się na gotowe rozwiązania, dlatego poniżej lista kilku popularnych platform wraz z krótką charakterystyką.
  • Shoper - https://www.shoper.pl/ : jedna z bardziej popularnych platform, oferująca duży wybór gotowych szablonów, przystosowanych do pozycjonowania z poziomu panelu administracyjnego. Jest to platforma doskonale dopasowana do rynku polskiego, pozwalająca na łączenie z serwisami aukcyjnymi.
  • Prestashop - https://www.prestashop.com/pl : darmowy sklep internetowy z intuicyjnym panelem CMS, posiadający dużo funkcjonalności. Przeznaczony głównie dla małych i średnich sklepów.
  • Clickshop / Home.pl - https://home.pl/sklepy-internetowe/ : platforma bazująca na Shoper, posiadająca intuicyjny panel CMS, umożliwiająca ustawianie meta tagów, kategorii produktów oraz wielu podstron co wpływa korzystnie na pozycjonowanie.
  • Magento - https://redingo.pl/sklep-internetowy-magento/ : platforma o rozbudowanym zakresie funkcjonalności, posiadająca doskonałe wsparcie techniczne. Wyróżnia się łatwością optymalizacji pod kątem pozycjonowania oraz możliwością prowadzenia wielu sklepów z jednego miejsca.
  • IdoSell Shop - IAI Shop - https://www.idosell.com/pl/shop/ : platforma posiadająca oprogramowanie pozwalające prowadzić nie tylko sklepy internetowe, ale też hurtownie.
  • Drupal - https://www.e-direct.pl/sklepy-drupal-commerce : kompleksowy system do zarządzania treścią, który chwali się doskonałymi aspektami technicznymi. Może zarządzać na przykład grupami użytkowników w sklepie www.
  • OScomerce - http://www.oscommerce-polska.pl/ : klasyczny szablon, umożliwiający bezproblemowe prowadzenie sklepu internetowego wraz ze wszystkimi ważnymi funkcjonalnościami.
  • Opencart - https://opencartlab.pl/ : platforma niewymagająca dużych parametrów technicznych, sprawdzająca się w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Quick.Cart - https://opensolution.org/dlaczego-quick-cart-ext.html : platforma o dużej wydajności dla mniejszych sklepów www, o niskich wymaganiach dla serwerów.
  • Selly - https://www.selly.pl/ :łatwe w obsłudze oprogramowanie, pozwalające na zarządzenia wieloma sklepami www, również na urządzeniach mobilnych.
  • GoShop - https://www.goshop.pl/ : łatwa w obsłudze platforma, umożliwiające maksymalne spersonalizowanie sklepu internetowego.
  • Woocomerce - https://woocommerce.pl/sklep-na-woocommerce-czy-to-odpowiedni-wybor/ : rozbudowana wtyczka do WordPressa, rozszerzająca funkcje blogowe o możliwość sprzedaży online.
  • Sote - https://www.sote.pl/  : poddawana ciągłym aktualizacjom platforma integrująca się z szeroką gamą oprogramowania, wyposażona w system płatności Sky - Pay z niską prowizją.
  • Shopgold - https://www.shopgold.pl/ : platforma z wieloma funkcjami, pozwalająca na wdrażanie indywidualnych konfiguracji. Jest zintegrowana z Allegro i firmami wysyłkowymi.
  • Sky Shop - https://sky-shop.pl/ : platforma pozwalająca przenieść sklep aż z 20 popularnych platform, zintegrowana z każdym oprogramowaniem.
  • Redcart - https://redcart.pl/ : systematycznie rozwijane, nowoczesne oprogramowanie, zintegrowane z Allegro i innymi serwisami aukcyjnymi i płatniczymi.
  • Shoppy - https://www.shoppy.pl/ : prosty w obsłudze serwis, zintegrowany z Allegro i wspierający startupy.
  • Ebexo - https://www.ebexo.pl/ : zaawansowana platforma sklepowa, sprawdzająca się w przypadku większych sklepów online.
  • Shoplo - https://www.shoplo.pl : platforma umożliwiająca sprzedaż wielokanałową, umożliwiająca rozmowy z klientami za pomocą Shoplo Czat.
  • Shopify - http://www.shop-polska.com/ : platforma z nowoczesnymi rozwiązaniami e -commerce, wraz z możliwością kontaktu 24/7.
Wybór platform sprzedażowych jest ogromny. Należy dokładnie zastanowić się nad tym, którą wybrać dla swoich celów, także pod kątem pozycjonowania.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego uzależniony jest od branży, wstępnej analizy sklepu oraz od celów sprzedażowych. Inaczej bowiem przebiegają prace SEO dla mniejszego sklepu, a jeszcze inaczej w przypadku większej hurtowni. Dlatego, należy dokładnie ustalić strategię internetową, ponieważ cennik dla e - commerce jest indywidualnie ustalany. Uwzględniany jest również zakres prac oraz objętość witryny.

Zadbaj o pozycjonowanie sklepu online!

Indywidualnie dedykowana strategia SEO w branży e - commerce to podstawa dla rozwoju konkretnego biznesu. Wprowadzenie skutecznych zasad SEO pozwala na zwrócenie uwagi wśród potencjalnych klientów, nawet jeśli ma się mniejsze doświadczenie na rynku. Rozbudowa zaplecza wartościowych linków wraz z wygenerowaniem ruchu na stronie buduje markę firmy. I to powinno stanowić motywację do skorzystania z usługi pozycjonowania sklepu internetowego.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]