Pozycjonowanie szerokie

Grafika długiego ogona

"Długi ogon" w wyszukiwarce, czyli pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie to proces polegający na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Są to frazy z tak zwanego "długiego ogona" (long tail), czyli kilkuwyrazowe słowa kluczowe mające wywołać ruch na stronie wśród użytkowników korzystających z długich zapytań. W rezultacie, dany serwis pojawia się w wynikach wyszukiwania na wiele fraz, a nie tak jak w tradycyjnym pozycjonowaniu SEO - kilka razy. Główny cel pozycjonowania szerokiego jest jeden: chodzi o pozyskanie dużego ruchu na stronie, przekładającego się na wzrost sprzedaży. Jako, że w pozycjonowaniu szerokim lista fraz jest spora, to konkretna witryna ma większe szanse na to, aby częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie szerokie sprawdza się w przypadku stron na których promowany jest content, czy też w przypadku sklepów www z dużą liczbą produktów. Aktualnie, zaawansowane techniki long tail pozwalają na wypozycjonowanie kilku tysięcy fraz... dla jednego serwisu!


Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Long Tail SEO, czyli pozycjonowanie szerokie dąży do poprawy pozycji fraz o niskim poziomie konkurencyjności. W pozycjonowaniu tego typu liczy się wysoka szczegółowość. Słowa kluczowe powinny bezpośrednio nawiązywać do zawartości serwisu. Czynności związane z pozycjonowaniem szerokim obejmują zarówno kwestie techniczne, optymalizację strony, jak i jej zakres treściowy. Long Tail SEO bazuje na zmianie postrzegania fraz. Zazwyczaj właścicielom stron zależy bowiem na promowaniu fraz popularnych, natomiast w przypadku Long Tail SEO chodzi głównie o to, aby z konkurencyjności przenieść akcent na uszczegółowienie fraz. Żeby sprawnie wykorzystać pozycjonowanie szerokie należy wczuć się w rolę użytkownika, potencjalnego klienta. Internauci używają różnych fraz, różne rzeczy są dla nich istotne. Na przykład, jeśli sprzedajemy bieliznę to zamiast frazy "bielizna damska" w pozycjonowaniu szerokim powinniśmy się zdecydować na "bielizna damska figi" albo "bielizna damska rozmiar s". Co wyróżnia szerokie podejście do pozycjonowania? Pozycjonowanie szerokie bazuje na tym, że wykorzystuje się wiele fraz dla danej firmy, oczekując, że klient szuka takich, a nie innych produktów. Dlatego, różni się od tradycyjnie rozumianego pozycjonowania tym, że liczymy na to, iż internauta trafi na konkretną podstronę, a nie na stronę główną. Wybór fraz rozszerzonych zostawia w tyle parametry produktu, skupiając się na dokładnych jego cechach.  Użytkownik może znaleźć dokładnie te produkty, na jakich mu zależy, precyzując wyszukiwanie.

Korzyści jakie daje "długi ogon" w wyszukiwarce

Badania pokazują, że aż 80% serwisów zyskuje ruch z "długiego ogona". Szeroki zakres fraz wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę pozwala znaleźć konkretne produkty, na wyznaczonych podstronach. Jeżeli internauta znajdzie to, czego szukał - zostanie dłużej na stronie. W związku z tym, warto odpowiadać na jego potrzeby. Sukcesywne wdrażanie Long Tail SEO skutkuje:
  • dużą liczbą odwiedzających
  • wzrostem popularności strony w wyszukiwarce
  • dotarciem do właściwej grupy docelowej
  • wysoką konwersją
  • niskim współczynnikiem odrzuceń
  • wysoką stabilnością osiągniętych efektów
  • pozytywnym wpływem na frazy ogólne w TOP 10.

Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie szerokie?

Technika pozycjonowania szerokiego najlepiej sprawdza się w przypadku mocno rozbudowanych stron internetowych. Są to: sklepy internetowe, serwisy informacyjne, portale branżowe i serwisy z różnymi opiniami i recenzjami. W przypadku sklepów internetowych "długi ogon" buduje się w nawiązaniu do cech wyróżniających konkretne produkty. Istotne jest to, aby szczegółowe słowa kluczowe znalazły się na podkategoriach produktów, natomiast bardziej ogólne na głównych kategoriach sklepu. Z kolei, w przypadku stron informacyjnych liczy się to, aby optymalizować treści i ukierunkować strategię rozwoju witryny, na przykład dobierając atrakcyjne dla użytkowników tematy.

Ile kosztuje pozycjonowanie szerokie?

Koszt pozycjonowania szerokiego uzależniony jest jak w przypadku innych rodzajów pozycjonowania od branży, czy ilości fraz. Liczy się również czas prowadzenia takiej kampanii SEO. Dlatego, jest to kwestia indywidualna. Inaczej wycenia się serwis tematyczny, a jeszcze inaczej sklep z tysiącem produktów. Bierze się bowiem pod uwagę podkategorie i podstrony.

Zdecyduj się na Long Tail SEO, ponieważ...

Internauci coraz częściej stosują skonkretyzowane frazy, ponieważ rośnie ich świadomość związana z tym, czego potrzebują. Nie chcą tracić czasu na podstrony, tylko od razu trafić w miejsce, które jest docelowe. Dodatkowo, rosnąca konkurencja w sprzedaży online powoduje, że może być trudno wbić się na wysoką pozycję wyszukiwania na frazę ogólną. Dlatego, lepiej zdecydować się na pozycjonowanie szerokie, konkretyzując nie tylko swoją ofertę, ale i odpowiadając na oczekiwania internautów.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]