Pozycjonowanie w wizerunkowe

Karton z przekreślonym napisem Hate

Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe to połączenie działań z zakresu SEO oraz Public Relations. Opiera się na tworzeniu treści marketingowych nasyconych słowami kluczowymi przy równoczesnym budowaniu pozytywnych relacji z internautami. To, czy dana firma cieszy się dobrym wizerunkiem często stanowi o jej "być albo nie być" wśród konkurencji. W SERM, czyli w Zarządzaniu Reputacją w Wyszukiwarkach Internetowych ochrona wizerunku danej firmy staje się wręcz celem nadrzędnym. Należy zadbać o to, by o naszej marce mówiono wyłącznie w dobrym znaczeniu, co niestety nie zawsze jest możliwe. Powszechna anonimowość w sieci sprzyja bowiem wystawianiu negatywnych opinii, nie tylko z uwagi na merytoryczne kwestie. Chyba każdy wie o tym, że czasem jedna negatywna opinia może przyłożyć się do zniszczenia dobrego imienia, budowanego latami.


Dlaczego wizerunek w Internecie ma znaczenie dla firmy?

To, że pozytywny wizerunek danej firmy ma znaczenie dla jej postrzegania oraz dla późniejszego zwiększonego ruchu na stronie i sprzedaży jest nie do zakwestionowania. W związku z tym, warto wiedzieć, jak budować pozycjonowanie wizerunkowe, aby mieć stabilną opinię wśród konkurencji. Ważne jest zbadanie grupy docelowej, aby późniejsze opinie były sprofilowane do jej wieku, zainteresowań, czy też do prowadzonego stylu życia. Następnie, pod tym kątem dobiera się słowa kluczowe oraz content dla strony, bloga, czy na profil w portalu społecznościowym. To daje gwarancję, że wizerunek firmy zostanie zauważony w Google. Należy też w pozycjonowaniu szerokim zwracać uwagę na negatywne opinie, które nie sprzyjają wynikom w wyszukiwarce. Jeśli są one konstruktywne to zawsze warto nawiązać relację, odpowiadając na zarzuty w sposób jasny i przyjazny. To wzbudza zaufanie wśród użytkowników. Aktualnie, aż 70% internautów decyduje się na zakup określonego produktu, biorąc pod uwagę opinie w sieci. Google wykorzystuje pozytywne rekomendacje w pozycjonowaniu lokalnym. Opinie poparte imieniem i nazwiskiem, a nawet zdjęciem zachęcają. Dlatego, podczas pozycjonowania wizerunkowego należy brać na równi pod uwagę algorytmy Google, jak i to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez internautów.

Korzyści wynikające w pozycjonowania wizerunkowego SERM

Profesjonalne dbanie o wizerunek firmy w Internecie przynosi następujące korzyści:
  • wzmocnienie PR firmy
  • wzrost ilości materiałów dotyczących firmy jakie można znaleźć online
  • odsunięcie na margines negatywnych opinii o danej firmie bądź o jej poszczególnych produktach
  • wzrost zainteresowania marką i produktami
  • wzbudzenie zaufania do firmy, marki, produktów, czy określonych usług.
Dlatego należy dążyć do tego, aby użytkownicy po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę zobaczyli na pierwszej stronie linki do stron z pozytywnymi i godnymi uwagi informacjami oraz opiniami o danej firmie bądź o jej produktach.

Kto powinien skorzystać z pozycjonowania wizerunkowego?

Pozycjonowanie wizerunkowe dedykowane jest:
  • firmom jakie mają negatywne opinie w Internecie
  • przedsiębiorstwom planującym zbudować dobry wizerunek w sieci
  • markom, o których można znaleźć negatywne informacje w sieci
  • osobom publicznym.
Każdy, kto nie chce stracić potencjalnych klientów, bądź chce zatrzymać przy sobie dotychczasowych kontrahentów powinien zdecydować się na działania z zakresu pozycjonowania wizerunkowego.

Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?

Cena za pozycjonowanie wizerunkowe uzależniona jest od tego, jaki jest zakres działań SERM. Uwzględniając kosztorys najczęściej bierze się pod uwagę: konsultacje z klientem, zbieranie danych o kliencie i jego firmie, przedstawienie zakresu działań SERM oraz działania bezpośrednio odnoszące się do kreowania pozytywnego wizerunku w sieci. Wiele zależy od tego, czy pozycjoner jedynie buduje pozytywną markę od podstaw, czy też może ingeruje w negatywne opinie, zmniejszając ich widoczność.

Dobre imię w sieci - dlaczego warto?

Informacje spójne z linią promocji marki, umieszczone w TOP 10 wyników wyszukiwania wpływają na jej dobre imię. Kampania wizerunkowa ma znaczenie nie tylko na polu marketingowym, lecz również działaniach SEO. Wzrost konkurencyjności, walka z niesłusznym i tak popularnym w sieci hejtem, a przede wszystkim szansa na zbudowanie pozytywnej opinii o swojej firmie i oferowanych usługach lub produktach - to główne czynniki, jakie powinny motywować do skorzystania z pozycjonowania wizerunkowego.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]