Pozycjonowanie grafiki

Grafika Google Graphic

Pozycjonowanie grafiki w Google Images

Pozycjonowanie grafiki to optymalizacja obrazków, zdjęć oraz innych elementów graficznych znajdujących się na stronie w celu pozyskania większego ruchu z wyszukiwarki images.google.pl. W niektórych branżach zawartość grafiki jest istotniejsza niż content, a pliki graficzne są również jednym z typów wyników wyszukiwania prezentowanych przez Google. Aktualnie, mamy do czynienia z ciągłymi zmianami w algorytmach Google, dlatego tak ważne jest pozyskiwanie czytelników/klientów z różnych kanałów promocji. Zasadne wobec tego jest zadbanie o optymalizację grafik znajdujących się na danej witrynie. To na elementach graficznych internauta skupia wzrok. Im atrakcyjniejszy jest jakiś obrazek, tym pewniejsze jest to, że użytkownik kliknie w niego i zostanie przekierowany na stronę. Zdjęcia mogą podnieść ruch na stronie i przyczynić się bezpośrednio do sprzedaży określonych produktów bądź skorzystania z pewnych usług. Dla Google Images, tak jak dla tradycyjnej wyszukiwarki liczy się zapewnienie najlepszych wyników wyszukiwania.

Czym jest Google Images?

Google Images to wyszukiwarka internetowa grafiki, działająca pod oficjalną nazwą Google Image Search. Dzięki niej internauci mogą przeszukiwać udostępnione pliki graficzne, znajdujące się na stronach www. Zdjęcia i obrazy skategoryzowane są pod specyficznymi słowami, wyświetlane są jako miniaturki. Następnie, wyświetlane są jako wyniki wyszukiwania wraz z linkami do pełnych wersji znalezionych zdjęć. Wyszukiwarka wyszukuje grafiki w formatach: JPG, GIF, PNG i TIFF.

Jakie czynniki wpływają na pozycję obrazków w Google Images?

Warto zaznaczyć, że Google nie podaje gotowych wyników rankingowych, aczkolwiek na podstawie wskazówek dla webmasterów można wytypować czynniki wpływające na pozycję obrazków w Google Images. Lista najważniejszych znajduje się poniżej.
  • Atrybut ALT, czyli opis alternatywny obrazka. Warto, by zawierał unikalne, precyzyjne oraz powiązane tematycznie z grafiką wyrażenia. Może też zawierać słowo kluczowe, na jakie chcemy promować dany obraz.
  • Atrybut TITLE przedstawiający się internautom po najechaniu kursorem na obrazek. Dobrą praktyką jest rozszerzenie atrybutu TITLE poprzez pryzmat atrybutu ALT, dodając informacje bardziej konkretne dla użytkownika.
  • Treść otaczająca obrazek, czyli krótki zarys tego, co przedstawia zdjęcie. Warto, aby grafika znajdująca się na podstronie była powiązana tematycznie z treścią, uwzględniając słowo kluczowe.
  • Nazwa pliku graficznego ściśle powiązana z jego treścią oraz z otoczeniem danej grafiki.
  • Struktura katalogów obrazów polegająca na umieszczeniu wszystkich plików graficznych w jednym miejscu bądź na podzieleniu obrazów tematycznie i umieszczeniu ich na konkretnych podstronach. Zgodna z zakresem treściowym i przejrzysta struktura katalogów sprzyja wynikom w Google Images.
  • Rozmiar obrazka, a więc umieszczanie zdjęć wysokiej jakości, o dużej rozdzielczości. Natomiast, ważne jest to, aby podczas umieszczania zdjęcia kierować się czasem ładowania danej grafiki, w zależności od serwera na jakim jest ona umieszczona.
  • Skalowanie obrazka, czyli dopasowanie go do możliwości serwera. Skalowanie przyspiesza czas ładowania się strony, co przekłada się na wyższe wyniki w rankingu.
  • Format zdjęć - najpopularniejsze są JPG i PNG.
  • Sitemapa z obrazami, czyli plik XML, zawierający listę wszystkich adresów URL strony. Jego umieszczenie przyspiesza proces indeksowania przez roboty sieciowe.

W jakich branżach optymalizacja grafiki jest zasadna?

W kontekście budowania renomy marki pozycjonowanie obrazów jest istotne w branżach związanych z fotografią bądź z modą. Wielu internautów szuka zdjęć ulubionej odzieży, czy też chce sprawdzić dorobek fotografa zajmującego się fotografią ślubną lub dziecięcą. Aczkolwiek, z tej funkcjonalności może skorzystać każdy, kto prowadzi działalność w sieci. Internauci szukając odpowiedzi na swoje zapytania mogą znaleźć w Google Images podpowiedzi, pod postacią zdjęć produktów. Dlatego, jeśli ktoś prowadzi usługi związane z architekturą wnętrz to warto, by zaprezentował swoje projekty. Podobnie, kiedy ktoś zajmuje się sprzedażą mebli, powinien zadbać o dobrą optymalizację zdjęć oferowanych elementów umeblowania. Odbiorcami zoptymalizowanych grafik są również osoby poszukujące noclegów, chcące zapoznać się z tym, jak wyglądają hotele w danym mieście bądź klienci branży gastronomicznej, sprawdzający wygląd konkretnych potraw.

Dlaczego warto zadbać o dobrą prezencję wizualną w Google Images?

Optymalizacja obrazów umieszczonych na stronie www wpływa na wartość grafik w Google Images. To zaś przekłada się na dobrą ocenę serwisu w oczach internautów oraz na wysokie wyniki, również w Google. Warto mieć świadomość, że aż 63,4% treści w Internecie stanowią obrazy. Konkretne grafiki zachęcają do zapoznania się z treścią bądź do zakupu. Pozycjonowanie grafiki jest skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie, dlatego warto skorzystać z tego rozwiązania.

SEO Ideo
Adres: ul. Sokołowska 08-110 Siedlce
Numer telefonu: 664 060 060
E-mail: [email protected]